
חטיבת הנעורים

תפקיד חטיבת הנעורים
בתחום הלימודי
-
'חדר כושר אורייני': הטמעת מיומנויות ורכישת ידע בדגש על תוצרי למידה מעמיקים.
-
טיפוח לומד עצמאי בעל חשיבה רב-ממדית, היודע להתמודד עם בעיות ואתגרים.
-
הדרך: פדגוגיה אחרת המעודדת סקרנות, מצמצמת את ההוראה הפרונטלית
-
והופכת את הלומד לפעיל ומעורב.
בתחום החברתי-ערכי
-
פיתוח חוסן תוך התנסויות חברתיות עשירות וחוויות מגוונות בדגש על הטמעתערכי הליבה של בית הספר.
-
לקיחת אחריות: מתן הזדמנויות חוזרות לתלמידים ללקיחת אחריות והובלת יוזמות.
-
חטיבת הנעורים היא בית חינוך המאפשר לתלמידים להרחיב ולחזק את היסודות שקיבלו עד כה, לפתח מיומנויות חשובות להמשך צמיחה והתפתחות שלהם כנערים ונערות ערכיים, מעורבים בחברה ותורמים לה.
-
האבנים הגדולות של בית הספר - קשר אישי, ערכים, חיבור לסביבה ופדגוגיה מצמיחה - נוכחות בחיי התלמידים בכל פעילות חברתית ערכית, לימודית ובחיבורים האנושיים בינינו. אנו שואפים להצמיח ולקדם את התלמידים למצות את כישוריהם בתוך אפשרויות של בחירה בחיבור לערכי בית הספר - סובלנות, מעורבות, כבוד ואחריות. ערכים אלה נוכחים ומנחים אותנו מדי יום. שמורת הטבע בה אנו לומדים מהווה משאב חשוב ללמידה וליצירת אקלים מיטבי בו כל תלמיד מרגיש שרואים אותו וביחד פועלים להצלחתו.
חממות לימודיות
תכנית החממות מבוססת על שלושה עקרונות מרכזיים: למידה רב תחומית (שילוב בין מקצועות סביב אותו נושא), אפשרויות בחירה מגוונות ועשירות ויציאה ללמידה במרחבי בית הספר וסביבתו הייחודית.
דרך הלמידה והחקר מרחיבים התלמידים את נקודת המבט ונהנים מחוויית למידה אחרת.
התלמידים פעילים ומעורבים בתהליכי הלמידה ומתרגלים את מיומנויות המאה ה-21 בחיבור לערכי הליבה של בית ספר. זאת לצד ידע רב המועבר בדרך חווייתית.
בתהליכי הלמידה מושם דגש על מיומנות של שיתוף פעולה ועבודת צוות, של למידה עצמאית וחשיבה ביקורתית.
הלמידה בחממה היא סמסטריאלית, התלמידים בוחרים בכל מחצית את החממה בה הם רוצים ללמוד והמעברים מאפשרים העמקת ההיכרות עם החברים לקבוצה ועם הצוות החינוכי המלווה אותה.