החטיבה העליונה
בחטיבה העליונה אנו שואפים לפתח בוגרים אחראים ומעורבים. לכן, לצד למידה משמעותית מכוונת בגרות מתקיימת פעילות חברתית/ ערכית עניפה המעודדת מעורבות חברתית, סובלנות ואחריות. אחוז בוגרי בית הספר המתגייסים לשירות משמעותי, המתנדבים לשנות השירות ולמכינות גבוה בהרבה מהממוצע וכן, אחוז הזכאות לבגרות ולבגרות מצטיינת עולה מידי שנה וחוצה את קו 90% הזכאות.
בחטיבה העליונה אנו בונים גשרים למרח"ק ( מצוינות, רווחה, חדשנות, קהילתיות).
מצוינות-מגוון תכניות לפיתוח מצוינות לימודית וחברתית: עתודה מדעית טכנולוגית, אקדמיה בתיכון, תכנית כספות ומד"צים בפיסיקה, רובוטיקה, נבחרות ספורט, הנואם הצעיר ועוד.
רווחה- ניתן מענה לכלל תלמידי חוף הכרמל השייכים אלינו. למידה בכיתות הטרוגניות, ולצידן כיתות ייחודיות כמו: מב"ר, אמ"צ, חינוך מיוחד ותקשורת. מסלול אישי מותאם ליכולת ולכישורים במטרה למצוות את הפוטנציאל של כל תלמיד ולהעניק לו תחושה של מסוגלות אישית.
חדשנות- מרחבי למידה חדשניים- חדר ללא מע"מ, מייקרס, דרכי הוראה מגוונות (פירוט בהמשך) הכוללות הערכה חלופית וחדשנית גם בבחינת הבגרות- מבחן בגרות במוזיאון ובעתיקות קיסריה.
קהילתיות- תלמידי בית הספר מתנדבים בפרויקטים שונים בקהילה במסגרת מעורבות אישית וקבוצתית בגני ילדים, בתי אבות, ארכיאולוגיה, ניקיון חופים, חקלאות, מזון לנזקקים, ניקיון שביל חוף הכרמל ועוד.
מתוך אמונה בעקרון הבחירה לצד מקצועות החובה הנלמדים בכיתות האם, מוצע מגוון עשיר של מקצועות מורחבים מהם התלמידים בוחרים את המסלול המתאים להם. בנוסף, מוצע מגוון רחב של קורסי העשרה במסגרת לימודי השכלה כללית, וכל תלמיד בוחר את התחום המתאים לו בחינוך הגופני.
החטיבה העליונה
בחטיבה העליונה אנו שואפים לפתח בוגרים אחראים ומעורבים. לכן, לצד למידה משמעותית מכוונת בגרות מתקיימת פעילות חברתית/ ערכית עניפה המעודדת מעורבות חברתית, סובלנות ואחריות. אחוז בוגרי בית הספר המתגייסים לשירות משמעותי, המתנדבים לשנות השירות ולמכינות גבוה בהרבה מהממוצע וכן, אחוז הזכאות לבגרות ולבגרות מצטיינת עולה מידי שנה וחוצה את קו 90% הזכאות.
בחטיבה העליונה אנו בונים גשרים למרח"ק ( מצוינות, רווחה, חדשנות, קהילתיות).
מצוינות-מגוון תכניות לפיתוח מצוינות לימודית וחברתית: עתודה מדעית טכנולוגית, אקדמיה בתיכון, תכנית כספות ומד"צים בפיסיקה, רובוטיקה, נבחרות ספורט, הנואם הצעיר ועוד.
רווחה- ניתן מענה לכלל תלמידי חוף הכרמל השייכים אלינו. למידה בכיתות הטרוגניות, ולצידן כיתות ייחודיות כמו: מב"ר, אמ"צ, חינוך מיוחד ותקשורת. מסלול אישי מותאם ליכולת ולכישורים במטרה למצוות את הפוטנציאל של כל תלמיד ולהעניק לו תחושה של מסוגלות אישית.
חדשנות- מרחבי למידה חדשניים- חדר ללא מע"מ, מייקרס, דרכי הוראה מגוונות (פירוט בהמשך) הכוללות הערכה חלופית וחדשנית גם בבחינת הבגרות- מבחן בגרות במוזיאון ובעתיקות קיסריה.
קהילתיות- תלמידי בית הספר מתנדבים בפרויקטים שונים בקהילה במסגרת מעורבות אישית וקבוצתית בגני ילדים, בתי אבות, ארכיאולוגיה, ניקיון חופים, חקלאות, מזון לנזקקים, ניקיון שביל חוף הכרמל ועוד.
מתוך אמונה בעקרון הבחירה לצד מקצועות החובה הנלמדים בכיתות האם, מוצע מגוון עשיר של מקצועות מורחבים מהם התלמידים בוחרים את המסלול המתאים להם. בנוסף, מוצע מגוון רחב של קורסי העשרה במסגרת לימודי השכלה כללית, וכל תלמיד בוחר את התחום המתאים לו בחינוך הגופני.
תכנית הפקולטות
בחטיבה העליונה מקיימת תכנית רב-תחומית הנקראת "פקולטות". תכנית הפקולטות יוצרת שפה פדגוגית בית-ספרית חדשה. שפה זו מחזקת חיבורים בין תחומי דעת, מאפשרת בחירה מצד התלמידים והמורים ומתקיימת בשלל מרחבים.
פקולטה 1 – בונים מדינה
זהות לאומית ואישית. היסטוריה בראי הספרות
ציר תוכן - חיבור נושאי: תקופת ההעפלה, העלייה ההמונית, ההתיישבות. יצירות ספרותיות המתחברות לתהליכים היסטוריים שהתרחשו במדינה דרך מטלות, סיורים (מחנה המעצר בעתלית, מוזיאון העלייה הראשונה, מעגן מיכאל). יום שיא, האקתון.
ציר ערכי – דרך החשיפה להתנסויות השונות בקליטת עלייה ובגיבוש חברה (כור ההיתוך אל מול רב-תרבותיות) נחזק את ערכי הסובלנות והכבוד.
ציר מיומנויות - מיומנויות סחל"ב (דגש על ניתוח מקורות מידע), מיומנויות ספרותיות הבחנת רובד סמוי וגלוי, זיהוי האמצעים הספרותיים חשיבת עתיד.
פקולטה 2 – אל בורות המים
ללכת בדרך התנ"ך (תנ"ך ושל"ח)
ציר תוכן - חיבור נושאי: הטיפול במשאב המים מלווה אותנו מראשית תקופת האבות ועד ימינו. אברהם ויצחק, המלך חזקיהו, תהילים קכו', הם נקודות האחיזה להבנת חשיבות המשאב. הלימוד המשותף יקנה הבנה מתוך השטח לקשיים עמם התמודדו בתקופת המקרא, והפתרונות שנמצאו.
ציר ערכי - אחריות: כולם צמאים למים! ההבנה שאנחנו לא לבד כאן ומעולם לא היינו, מכאן חשיבות שיתוף הפעולה האזורי בנושא.
אהבת העם והארץ: כבוד וחיבור לאבות כמו גם לחלוצי הציונות.
ציר מיומנויות - מיומנות עבודה בחברותא - איך מטיילים ולומדים יחד, מביעים עמדה, מתמודדים עם מחלוקת ומגיעים לתוצר דעת משותף.
מיומנות ההשוואה - טקסט מול גיאוגרפיה וארכיאולוגיה. הקשיים אז והיום, האזורים השונים והפתרונות המשתנים.
פקולטה 3 – קיימות
מה שאינו בר-קיימא איננו שורד!
(ביולוגיה, פיזיקה, ניתוח נתונים, מדעי המחשב, כלכלה, משפט, אתיקה, יזמות)
ציר תוכן - חיבור נושאי: המאה העשרים ואחת, מציבה בפני האנושות בעיות דחופות הדורשות פתרונות חדשניים ויצירתיים בתחומים רבים ומגוונים (משבר האקלים, גידול האוכלוסייה, הריכוז בערים צפופות, מגפות ועוד).
ציר ערכי - אחריות: "יש להמשיך בפיתוח ובקִדְמָּה תוך זהירות ואחריות בפרט כלפי הדורות הבאים. חובתנו המוסרית היא לשמור על העולם כך שאלה שיחיו כאן אחרנו, יזכו לעולם שאפשר לחיות בו". פרופ' יואב יאיר, דיקן ביה"ס לקיימות, אוניברסיטת רייכמן.
ציר מיומנויות : בתחום האוריינות: קריאה ביקורתית של טקסט מדעי ; גיבוש וכתיבת ״נייר עמדה״.
מיומנויות נוספות: עבודה בצוות ; חשיבת טיעון (יכולת לגבש ולהציג טיעון מבוסס על ראיות תוך הבנת טיעוני נגד) ; יזמות (נרצה שאחד התוצרים יהיה יוזמה חברתית בנושא קיימות).
המקצועות המורחבים לבחירה
במסגרת הלימודים בחטיבה העליונה כל התלמידים מתבקשים לבחור 2 מקצועות בהם יוכלו להתמחות ולהעמיק מהרשימה דלהלן. כל אחד מהמקצועות נלמד ברמה של 5 יח"ל.
ייחודו של המקצוע, בבחירת שני נושאים בינתחומיים בהם נעמיק את העיסוק הספרותי באמצעות ז'אנרים שונים בשילוב תחומי דעת נוספים כמו קולנוע, מעט פסיכולוגיה, תיאטרון ועוד