top of page
highschool hero_edited.jpg

מבחני קיץ חט"ן, חט"ע

 יום ה' 17.8    8:45-11:30

יום ב' 21.8    8:45-11:30

החטיבה העליונה

 בחטיבה העליונה אנו שואפים לפתח בוגרים אחראים ומעורבים. לכן, לצד למידה משמעותית מכוונת בגרות  מתקיימת  פעילות חברתית/ ערכית עניפה המעודדת מעורבות חברתית, סובלנות ואחריות. אחוז בוגרי בית הספר המתגייסים לשירות משמעותי, המתנדבים לשנות השירות ולמכינות גבוה בהרבה מהממוצע וכן, אחוז הזכאות לבגרות ולבגרות מצטיינת עולה מידי שנה וחוצה את קו 90% הזכאות.
בחטיבה העליונה אנו בונים גשרים למרח"ק ( מצוינות, רווחה, חדשנות, קהילתיות).

מצוינות-מגוון תכניות לפיתוח מצוינות לימודית וחברתית: עתודה מדעית טכנולוגית, אקדמיה בתיכון, תכנית כספות ומד"צים בפיסיקה, רובוטיקה, נבחרות ספורט, הנואם הצעיר ועוד.

רווחה- ניתן מענה לכלל תלמידי חוף הכרמל השייכים אלינו. למידה בכיתות הטרוגניות, ולצידן כיתות ייחודיות כמו: מב"ר, אמ"צ, חינוך מיוחד ותקשורת. מסלול אישי מותאם ליכולת ולכישורים במטרה למצוות את הפוטנציאל של כל תלמיד ולהעניק לו תחושה של מסוגלות אישית.

חדשנות- מרחבי למידה חדשניים- חדר ללא מע"מ, מייקרס, דרכי הוראה מגוונות (פירוט בהמשך) הכוללות הערכה חלופית וחדשנית גם בבחינת הבגרות- מבחן בגרות במוזיאון ובעתיקות קיסריה.

קהילתיות- תלמידי בית הספר מתנדבים בפרויקטים שונים בקהילה במסגרת מעורבות אישית וקבוצתית בגני ילדים, בתי אבות, ארכיאולוגיה, ניקיון חופים, חקלאות, מזון לנזקקים, ניקיון שביל חוף הכרמל ועוד.

 

מתוך אמונה בעקרון הבחירה לצד מקצועות החובה הנלמדים בכיתות האם, מוצע מגוון עשיר של מקצועות מורחבים מהם התלמידים בוחרים את המסלול המתאים להם. בנוסף, מוצע מגוון רחב של קורסי העשרה במסגרת לימודי השכלה כללית, וכל תלמיד בוחר את התחום המתאים לו בחינוך הגופני.

החטיבה העליונה

 בחטיבה העליונה אנו שואפים לפתח בוגרים אחראים ומעורבים. לכן, לצד למידה משמעותית מכוונת בגרות  מתקיימת  פעילות חברתית/ ערכית עניפה המעודדת מעורבות חברתית, סובלנות ואחריות. אחוז בוגרי בית הספר המתגייסים לשירות משמעותי, המתנדבים לשנות השירות ולמכינות גבוה בהרבה מהממוצע וכן, אחוז הזכאות לבגרות ולבגרות מצטיינת עולה מידי שנה וחוצה את קו 90% הזכאות.
בחטיבה העליונה אנו בונים גשרים למרח"ק ( מצוינות, רווחה, חדשנות, קהילתיות).

מצוינות-מגוון תכניות לפיתוח מצוינות לימודית וחברתית: עתודה מדעית טכנולוגית, אקדמיה בתיכון, תכנית כספות ומד"צים בפיסיקה, רובוטיקה, נבחרות ספורט, הנואם הצעיר ועוד.

רווחה- ניתן מענה לכלל תלמידי חוף הכרמל השייכים אלינו. למידה בכיתות הטרוגניות, ולצידן כיתות ייחודיות כמו: מב"ר, אמ"צ, חינוך מיוחד ותקשורת. מסלול אישי מותאם ליכולת ולכישורים במטרה למצוות את הפוטנציאל של כל תלמיד ולהעניק לו תחושה של מסוגלות אישית.

חדשנות- מרחבי למידה חדשניים- חדר ללא מע"מ, מייקרס, דרכי הוראה מגוונות (פירוט בהמשך) הכוללות הערכה חלופית וחדשנית גם בבחינת הבגרות- מבחן בגרות במוזיאון ובעתיקות קיסריה.

קהילתיות- תלמידי בית הספר מתנדבים בפרויקטים שונים בקהילה במסגרת מעורבות אישית וקבוצתית בגני ילדים, בתי אבות, ארכיאולוגיה, ניקיון חופים, חקלאות, מזון לנזקקים, ניקיון שביל חוף הכרמל ועוד.

 

מתוך אמונה בעקרון הבחירה לצד מקצועות החובה הנלמדים בכיתות האם, מוצע מגוון עשיר של מקצועות מורחבים מהם התלמידים בוחרים את המסלול המתאים להם. בנוסף, מוצע מגוון רחב של קורסי העשרה במסגרת לימודי השכלה כללית, וכל תלמיד בוחר את התחום המתאים לו בחינוך הגופני.

תכנית הפקולטות

בחטיבה העליונה מקיימת תכנית רב-תחומית הנקראת "פקולטות". תכנית הפקולטות יוצרת שפה פדגוגית בית-ספרית חדשה. שפה זו מחזקת חיבורים בין תחומי דעת, מאפשרת בחירה מצד התלמידים והמורים ומתקיימת בשלל מרחבים.

FACULTY1.png

פקולטה 1 – בונים מדינה

זהות לאומית ואישית. היסטוריה בראי הספרות

ציר תוכן - חיבור נושאי: תקופת ההעפלה, העלייה ההמונית, ההתיישבות. יצירות ספרותיות המתחברות לתהליכים היסטוריים שהתרחשו במדינה דרך מטלות, סיורים (מחנה המעצר בעתלית, מוזיאון העלייה הראשונה, מעגן מיכאל). יום שיא, האקתון.
ציר ערכי – דרך החשיפה להתנסויות השונות בקליטת עלייה ובגיבוש חברה (כור ההיתוך אל מול רב-תרבותיות) נחזק את ערכי הסובלנות והכבוד. 

ציר מיומנויות - מיומנויות סחל"ב (דגש על ניתוח מקורות מידע), מיומנויות ספרותיות הבחנת רובד סמוי וגלוי, זיהוי האמצעים הספרותיים חשיבת עתיד.
 

פקולטה 2 – אל בורות המים

ללכת בדרך התנ"ך (תנ"ך ושל"ח)

ציר תוכן - חיבור נושאי: הטיפול במשאב המים מלווה אותנו מראשית תקופת האבות ועד ימינו. אברהם ויצחק, המלך חזקיהו, תהילים קכו', הם נקודות האחיזה להבנת חשיבות המשאב. הלימוד המשותף יקנה הבנה מתוך השטח לקשיים עמם התמודדו בתקופת המקרא, והפתרונות שנמצאו.

ציר ערכי - אחריות: כולם צמאים למים! ההבנה שאנחנו לא לבד כאן ומעולם לא היינו, מכאן חשיבות שיתוף הפעולה האזורי בנושא. 
אהבת העם והארץ: כבוד וחיבור לאבות כמו גם לחלוצי הציונות.  

ציר מיומנויות - מיומנות עבודה בחברותא - איך מטיילים ולומדים יחד, מביעים עמדה, מתמודדים עם מחלוקת ומגיעים לתוצר דעת משותף. 
מיומנות ההשוואה - טקסט מול גיאוגרפיה וארכיאולוגיה. הקשיים אז והיום, האזורים השונים והפתרונות המשתנים. 

faculty2.jpg
faculty3.jpg

פקולטה 3 – קיימות

מה שאינו בר-קיימא איננו שורד!
(ביולוגיה, פיזיקה, ניתוח נתונים, מדעי המחשב, כלכלה, משפט, אתיקה, יזמות)

ציר תוכן - חיבור נושאי: המאה העשרים ואחת, מציבה בפני האנושות בעיות דחופות הדורשות פתרונות חדשניים ויצירתיים בתחומים רבים ומגוונים (משבר האקלים, גידול האוכלוסייה, הריכוז בערים צפופות, מגפות ועוד).

ציר ערכי - אחריות: "יש להמשיך בפיתוח ובקִדְמָּה תוך זהירות ואחריות בפרט כלפי הדורות הבאים. חובתנו המוסרית היא לשמור על העולם כך שאלה שיחיו כאן אחרנו, יזכו לעולם שאפשר לחיות בו". פרופ' יואב יאיר, דיקן ביה"ס לקיימות, אוניברסיטת רייכמן.

ציר מיומנויות : בתחום האוריינות: קריאה ביקורתית של טקסט מדעי ; גיבוש וכתיבת ״נייר עמדה״. 

מיומנויות נוספות: עבודה בצוות ; חשיבת טיעון (יכולת לגבש ולהציג טיעון מבוסס על ראיות תוך הבנת טיעוני נגד) ; יזמות (נרצה שאחד התוצרים יהיה יוזמה חברתית בנושא קיימות).

 

המקצועות המורחבים לבחירה

במסגרת הלימודים בחטיבה העליונה כל התלמידים מתבקשים לבחור 2 מקצועות בהם יוכלו להתמחות ולהעמיק מהרשימה דלהלן. כל אחד מהמקצועות נלמד ברמה של 5 יח"ל.

תיאטרון

אם יש בך אהבה למקצועות הבמה, אם את או אתה אוהבים לשחק או לרקוד, לכתוב, לעצב, להלביש, לבנות, לשחק בסאונד, בתאורה   ועוד...

פיסיקה

מדעי הטבע נותנים בידינו כלים להסתכל על העולם ולהבין תופעות בדרך הניסוי והחקר תוך שימוש בכלים כמותיים ובחשיבה ביקורתית

אמנות

מגמת אמנות היא מגמה ותיקה, המייצגת את רוחו של בית ספר כמקום שדוגל בביטוי אישי וחשיבה חופשית ומקורית. הלימודים מתקיימים בסדנת האמנות בקבוצות קטנות ואינטימיות, באווירה חופשית ואחרת.

דיפלומטיה

דיפלומטיה ותקשורת בינלאומית באנגלית
דיפלומטיה ותקשורת בינלאומית באנגלית הינו מקצוע בין תחומי וחדשני אשר נלמד בשפה האנגלית, שפת הדיפלומטיה.

גיאוגרפיה

הגיאוגרפיה היא תחום דעת המתמקד בחקר ובלימוד של מגוון ההיבטים המרחביים בעולם שבו אנו חיים.  

ייחודה של הגיאוגרפיה הוא ברוחב היריעה של הנושאים שהיא חוקרת.

מוסיקה

בבית ספרנו פועלת מגמת מוסיקה ותיקה ואיכותית. המגמה מאפשרת לתלמידים ללמוד ולהתנסות בעולם המוסיקה באופן מעמיק וחוויתי. מגמת המוסיקה פועלת בשיתוף עם "אולפן המוסיקה חוף הכרמל" שהוא קונסרבטוריון בפיקוח משרד החינוך ובתמיכתו.

אגף טכנולוגי

מסלול 1- מכטרוניקה

שילוב של אלקטרוניקה ומכניקה.

​מסלול 2 - הנדסת מערכות

"האינטרנט של הדברים" הוא רשת של חפצים פיזיים משובצי אלקטרוניקה, תוכנה וחיישנים המאפשרים תקשורת מתקדמת

מדעי החברה

מדעי החברה עוסקים בתופעות ובתהליכים חברתיים כאשר הפסיכולוגיה שמה דגש על האדם כפרט בתוך הקבוצה

ניהול עיסקי

מגמת "ניהול עסקי" מקנה לבוגריה השכלה רחבה בהבנה עסקית של ארגון, ניהולו ומקומו של הארגון במשק הכלכלי

ביולוגיה

ביולוגיה הוא מקצוע רב-תחומי חדשני הבוחן את תופעות החיים מהרבה זוויות

בשנתיים האחרונות:  הישגים חסרי תקדים למדע ובמיוחד לביולוגיה

כלכלה

כיצד נקבעים המחירים של המוצרים בשוק?

מה זה גרעון בתקציב ממשלה ?

ומה זה צמיחה כלכלית, תל"ג?

מה זה מיתון – כיצד יוצאים ממנו ?

שוק חופשי למול התערבות ממשלתית ?  ועוד.......

ימאות

ימאות משיטי יאכטה בינלאומיים מקצוע הימאות נועד להכשיר את הלומדים בו לימאים ולמפקדים

ייחודו של המקצוע, בבחירת שני נושאים בינתחומיים בהם נעמיק את העיסוק הספרותי באמצעות ז'אנרים שונים בשילוב תחומי דעת נוספים כמו קולנוע, מעט פסיכולוגיה, תיאטרון ועוד

תזונה

מדע התזונה מקנה ללומדים ידע בכישורי חיים לבריאות

על ידי הכרת רכיבי המזון, תפקידם והשפעתם בגוף

מהיבטים הביולוגיים והבריאותיים

מחקר, מגמה שלישית

מגמת מחקר היא מגמה בה התלמיד יכתוב עבודת גמר ברמה של 5 יח"ל בכל תחום דעת שיבחר, וזאת בנוסף לשתי המגמות שבחר.

מדעי המחשב

במדעי המחשב עוסקים בלימוד שפות תכנות, מבנה נתונים ואלגוריתמים.

עבוד בצוותי פיתוח ומחקר.,

bottom of page