top of page
January 5 2016 תמונות לתעודת בית הספר 2 019.jpg

אודות בית הספר

המשותף חוף הכרמל: "שמורת טבע בתוך שמורת טבע"

'המשותף חוף הכרמל' הינו בית ספר אזורי שש-שנתי אשר מכיל בתוכו בית-ספר לחינוך מיוחד בו צומחים תלמידים לקויי למידה לצד תלמידים על הרצף התקשורתי בתפקוד בינוני –גבוה ('המשותף חוף הכרמל – יחד'). בית הספר משתייך למנהל לחינוך התיישבותי ובבעלות המועצה האזורית חוף הכרמל. בבית הספר לומדים למעלה מ-1400 תלמידים מיישובי המועצה האזורית חוף הכרמל.

בית הספר מתהדר בהישגים רבים: אחוז גבוה של זכאות לבגרות (91% זכאות), אחוז גבוה מהממוצע של בוגרים המתנדבים למסלולים של שנת שירות, מכינות קדם-צבאיות ושירות משמעותי.

December 30 תמונות לתעודת בית הספר 053.jpg

לצד מגוון היישובים אנו מצליחים לשמר אווירה קהילתית ייחודית, תחושת קרבה ושמחה להגיע ולהיפגש. אנו מקבלים את כולם (אין סלקטיביות) ומנסים להעניק לכולם תחושה של בית.

כדברי הלל הזקן: 'אל מקום שליבי אוהב, לשם רגלי מוליכות אותי'. תוספתא, סוכה נג ע"א.

בית החינוך שלנו חי ופועם, אינו קופא על שמריו ומצוי בהתחדשות מתמדת. אנו עושים מאמצים להביא רוח של שינוי וחדשנות תוך מתן תשובות מותאמות לצרכי התלמידים. תהליכי השינוי אינם נוצרים יש מאין, הם מתרחשים תוך כבוד לקיים ולמסורות שנוצרו לאורך השנים. בית הספר מושתת על ארבע "אבנים גדולות" : קשר אישי, חיבור לסביבה, פדגוגיה מצמיחה וערכים כציר מארגן.

על "האבנים הגדולות"

קשר אישי

אנו מטפחים קשר אישי קרוב. כל אדם, ילד או מבוגר, זוכה ליחס רגיש, אכפתי, מעודד ותומך, מקבל כוחות פנימיים להתמודדות, צמיחה ועשייה. חשוב לנו ליצור מרחב בטוח בו מותר לטעות, בו שוררת תחושת בטחון לחשיפת הקול האישי הייחודי של כל אחד. הקשר האישי נעשה מתוך ראייה הוליסטית של התלמיד, הוריו, משפחתו, קהילתו.

 

חיבור לסביבה

אנו מנצלים את האזור המיוחד שלנו, הטבע הייחודי המקיף אותנו; בריכות הדגים, חוף הים, קיבוץ מעגן מיכאל. היציאה מארבעת קירות הכתה שוברת שגרה ועושה טוב לנפש. נערים רבים פורחים בחוץ מקבלים זריקת אנרגיה וניכרת ההשפעה לטובה על מרקם היחסים והאווירה הכללית. בנוסף, אנו מובילים קו חינוכי של יצירת אכפתיות, תחושת שייכות ובעקבותיו אחריות, כלפי הסביבה.

 

פדגוגיה מצמיחה

פיתוח הלמידה הפעילה.- אנו מאמינים שכשהלומד הופך להיות פעיל ומעורב בתהליך הלמידה, וכשנפתחים בפניו מרחבי בחירה ואחריות, הלמידה מגיעה ממקום פנימי והופכת למשמעותית יותר.

יצאנו לדרך עם תוכנית פדגוגית שש-שנתית של 'חממות' (חטיבת נעורים) ופקולטות (חטיבה עליונה). תוכנית זו מאפשרת לחלומות ולרעיונות חדשים להתממש. כך למשל אנו יוצרים חיבורים בין תחומי דעת שונים ומקיימים סדירויות קבועות של שיתופי פעולה חדשניים, תוך שמירת הזהות של כל תחום דעת. כפי שבעולם האמיתי לא קיימת נפרדות בין דיסיפלינות והדברים שלובים זה בזה, כך גם בפדגוגיה.

 

ערכים (ציר מארגן)

בית הספר בחר ארבעה ערכים מובילים המשמשים כציר מארגן: סובלנות, אחריות, כבוד ומעורבות.  אנו מאמינים כי ערכים צריך לפני הכל לעשות, לקיים, לבצע. הדיבור עליהם חשוב מכיוון שמילים מעצבות תודעה, משנות מציאות. כשאתה מודע לערכיך אתה מגשים אותם ביתר תוקף. האתגר שלנו הוא להטמיע שפה ערכית יומיומית. אנו מקיימים פעילויות חברתיות ערכיות המחזקות ותואמות את ערכי הליבה ומקיימים תהליכי עיבוד של החוויות שאנו עוברים (טיולים, הצגות ועוד) בהקשרם לערכי הליבה.

bottom of page