top of page
תפוח-פיס.jpg
מרחב הלמידה בתפוח פיס

תפוח הפיס חוף הכרמל כולל קשת פעילויות רחבה ומגוונת במבנה המכיל בתוכו מעבדות, כיתות מדעים וסדנאות תיאטרון ואומנות.

במרכז הפעילויות עומדים תהליך הלמידה, אוכלוסיית הלומדים, צוות ההוראה ומיקומו הגיאוגרפי המיוחד של תפוח פיס.

בנוסף ללמידה מתקיימות פעילויות מעשירות הקשורות בחינוך ובלוח השנה הכללי והבית ספרי.

העיקרון המנחה מעמיד במרכז העשייה השוטפת בתפוח את אוכלוסיית התלמידים הבאים אל כיתות התפוח מחטיבת הביניים ומהחטיבה העליונה.

תפוח פיס חוף כרמל ממוקם בלב שמורת טבע של עופות מים ועופות נודדים, וניתן לצפות בה בשפע של תופעות טבע ייחודיות ומגוונות. ברצוננו לנצל זאת לצורכי הוראת המדעים בתפוח.

קרבת התפוח לקיבוץ מעגן מיכאל ולמפעליו ("פלסאון" - מפעל פלסטיק – "צורון", מפעל לחלקי חילוף מתוחכמים, חוות דגי נוי, רפת מודרנית עם מערכת חליבה ממוחשבת אוטומטית) מזמנת הזדמנויות נוספות ליישום בהוראת מדע וטכנולוגיה.

בתפוח הפיס קיימים תנאים מבניים וסביבתיים המאפשרים להעניק לתלמידינו למידה משמעותית, חווייתית ומקדמת.

אנו מתכוונים להעמיק את הפרויקטים הקיימים וליישמם בהוראת המדעים והטכנולוגיה, ובהוראת האומנות והתיאטרון, לחזק את חשיפת התלמידים לאומנויות, להקנות להם כלים להערכת אומנות ולאפשר להם להתנסות בשימוש באומנות ככלי ביטוי. 

בנוסף למקצועות ולמיזמים מתקיימים פרוייקטים שונים המשתלבים ברצף ההוראה. לדוגמא "נוף עוטף בית ספר" בו התלמידים לומדים להכיר את איכות הנחלים תנינים ועדה, צופים בעופות המבקרים בבריכות הדגים, לוומדים על אספקת המים לקיסריה באמצעות אמות המים. מבצעים עבודות חקר הקשורות לנושא.

זכינו בהרצאות מפי עמותת "בשער" שהוקמה על ידי חברים בכירים בסגל האקדמי במוסדות להשכלה גבוהה בארץ, במטרה להגביר את מעורבות האקדמיה בעשייה החברתית ובשיג ושיח הציבורי בישראל. באמצעות "בשער" נחשפים תלמידינו מהכיתות המדעיות של חט"ב ותלמידי פיסיקה וביולוגיה חט"ע להרצאות מרתקות ע"י חוקרים מהשורה הראשונה שפתחו צוהר לעולם מדעי חדש עבורם.

מקצועות ומיזמים בתפוח פיס

bottom of page